lørdag 18. oktober 2008

Hva man trygt kan spise ( i normale mengder )

- Fortell meg; Hva spiser du så da? Vil gjerne ha eksempler på hva du spiser som er godt og variert. Hva spiser du til frukost, lunsj, middag, kvelds?
_____________________________________



Jeg bryr meg ikke om å skille spesielt mellom frokost, lunsj, middag, kvelds.

Det har stort sett gått i forskjellige kombinasjoner av følgende:
Hasselnøtter, diverse oljer, mandler, frukt (for det meste eple, appelsin, plomme, drue, melon), grønnsaker/salat (for det meste kinakål, tomat, agurk, squash, løk, brokkoli, stangselleri), diverse kyllingprodukter (kyllingfilet, grillet kylling, kyllingvinger, kyllingkjøttdeig, pølser av kylling/kalkun), pølser, kjøttdeig, skinke, bacon, biff, tomater på boks og diverse sauser, sjampinjong, tomatsuppe, fiskesuppe, fisk (for det meste selvlagde fiskekaker av lyr og tunfisk, samt laks og makrell), reker, omelett, kokte egg, melk, fløte, rømme, cottage cheese. Disse matvarene kan kombineres til å lage mange forskjellige retter. I tillegg har det vært brukt en del proteinpulver, og sikkert andre ting jeg ikke kommer på nå. Hva drikkevarer angår er det stort sett vann det går i, men som nevnt også noe melk, samt av og til juice. Etter at jeg kom under 100 har jeg spist brød, potet, pasta og ris osv av og til også. Og lørdager spiser jeg så mye jeg vil av det jeg vil ha, gjerne store mengder snop og schips, samt type gatekjøkkenmat osv, for ikke å snakke om den fantastiske lørdagstradisjonen grøt.

Om dette er godt og variert nok – vel, det spørs jo alltids på hva man sammenligner med.

Tatt herfra

Ingen kommentarer: